Miruna Codeanu

In Cosbuc se intampla niste chestii…

In ca'n viata on February 21, 2013 at 10:31 am

 Panoul asta a facut deja turul Facebookului. Colegiul National George Cosbuc este singurul liceu public din Romania care a gazduit “Luna minoritatilor sexuale” din Romania, ceea ce inseamna ca in sfarsit toleranta vine in scoala.

Pe panoul care predica intoleranta scrie “pe Olari, in capatul strazii, se fac niste chestii…” . Niste chestii. Da, niste chestii. Se fabrica niste oameni extrem de misto, unii dintre cei mai misto oameni pe care o sa-i intalniti. Da, sunt subiectiva. Da, am crescut in cel mai misto liceu in care as fi putut sa cresc. 

O sa va spun ceva ce in general nu vi se spune: Colegiul National George Cosbuc e un liceu elitist. Dupa Cosbuc, orice institutie universitara din Romania o sa dezamageasca. Cosbuc nu e un liceu in care sa gandesti si sa predai clisee. Cosbuc nu e locul in care sa inveti ca profesorul are intotdeauna dreptate. Daca iti place sa crezi ca oamenii se impart in rase, ca trebuie sa crezi si sa nu cercetezi, ca profesorul are intotdeauna dreptate, ca nu poti contrazice pe nimeni, ca trebuie sa gandim toti la fel, ca nu poti sa schimbi lumea, ca nu conteaza ce crezi, Cosbuc nu e pentru tine.

Daca vrei sa predai istoria cu accente nationaliste, daca ai multe suferinte cu teoriile conspiratiei, daca ai in general multe fobii sociale si propovaduiesti segregarea, Cosbucul nu e pentru tine. Daca vrei sa predai dupa cartile de comentarii, nici pentru tine nu e Cosbucul. Pe noi la scoala ne-au invatat sa gandim pentru noi. Pe noi la scoala ne-au invatat sa gandim liber. Nepretuit pe langa cartile de comentarii pe care le-ati invatat voi care condamnati actiunile din Cosbuc.

Va mai zic o data: in Cosbuc se intampla niste chestii, se fabrica unii dintre cei mai misto oameni pe care o sa-i intalniti vreodata. Sa le multumim fabricantilor pentru ca doare cand incerci sa schimbi lumea si te loveste o paleta de la moara de vant in cap. Multumim celor mai misto fabricanti de oameni.

  1. … si cu ce te-a ajutat Cosbucu’. Ce te face mai misto decat orice amarastean care a fost la orice alt liceu ? In ce domeniu excelezi si asta te face asa misto ? La ce te ajuta ganditul liber si de ce nu il aveai inainte ?!

  2. Da, am făcut şi eu liceul ăsta minunat. Am avut colegi excepţionali şi profesori de la care am învăţat multe, dar să ne ţinem nădragii pe noi şi să nu cădem în fanatism doar din nostalgia “anilor de liceu”.

    Am “făcut” matematică cu un boşorog libidinos căruia i se scurgeau vizibil balele după fetiţe de liceu, care credea că e suficient să predai după tiparu “teoremă-demonstraţie-aplicaţie” şi care nu accepta alate soluţii decât ce avea el în cap. Am învăţat română într-a 12-a,cu alt boşorog dubios care citea libertatea şi dicta (da, DICTA!) comentarii în timpul orelor. Şi în special, am făcut Istoria cu un homosexual (sau mai bine zis efebofil) care era în stare să vorbească la oră, o întreagă oră, numai despre priaprismul lui Carol II şi care îmi făcea insistent avansuri (asta mai mult în gimnaziu, când eram încă prospătură).

    Ok, pe lângă jeguri ca cei de mai sus au fost şi profesori cu har, sau profesori fără har dar cu bun-simţ şi bune intenţii. Nu vreau să zic că Coşbucul e un liceu nasol; per total mă bucur că l-am făcut, dar nu e nici nu fabrica de elite pe care o desenezi tu cu creioane cerate în speranţa că mami o să-ţi lipească băscăcăraia pe frigider.

    Acuma să trecem la problema esenţială: “minorităţile sexuale” în şcoli. Nu-mi place termenul ăsta eufemistic şi vag – “minorităţi sexuale” – dar fie, o să mă conformez limbajului de lemn ca să pot vorbi pe înţelesul capetelor de lemn. Homosexualitatea este o deviaţie comportamentală de la normă cauzată ori de un dezechilibru hormonal, ori de o traumă emoţională. (Prin “normă” mă refer foarte simplu la sistemul de reproducere care asigură perpetuarea speciei şi la o complementaritate fizică, intelectuală şi emoţională cu ani grei de evoluţie în spate.) Aceşti oameni sunt bolnavi şi n-au nici o vină. Nu trebuie pedepsiţi, ci trebuie lăsaţi să trăiască o viaţă comodă. Trebuie toleraţi, dar a tolera înseamnă a accepta ceva cu care nu eşti de acord, nu a-l educa în şcoli ca fiind cool. N-am fost acolo să văd cum s-a prezentat LGBT-ul dar am înţeles de la cineva care a fost prezent că nu au făcut-o foarte obiectiv.

    Ce gândeşte adolescentul nesigur şi submisiv, slab de minte şi de fire? “Pe mine nu mă bagă nimeni în seamă, dar doamna asta cu penis are aşa de mulţi prieteni şi e lăudată pentru curajul ei. De ce să-mi dezvolt o personalitate şi o cultură când pot să captez atenţie şi să creez controverse mai uşor intrând în clubul ăsta unde toţi sunt acceptaaaaţi”. Sau poate nu gândeşte aşa, poate are ceva mai multă minte şi încredere de sine, dar insuficientă inimă cât să înceapă să urască ceea ce îi este băgat pe gât, iar ura i se va răsfrânge nu doar asupra celor responsabili pentru urmărirea unei agende de relativizare a valorilor în dorinţa de a crea sclavi apatici gata să accepte orice, ci se va răsfrânge şi asupra unor oameni bolnavi, care n-au nici o vină. Poate nu gândeşte nici una din cele de mai sus, dar mă îndoiesc că e măcar unul care în urma acestei vizite a tras concluzia că trebuie să fie mai tolerant cu homosexualii.

    LGBT-ul din România este un vârf de lance al campaniei de distrugere a României prin atacarea valorilor sale tradiţionale. Recent au încercat să organizeze o conferinţă pe tema legalizării efebofiliei (Apropos, o idee vehement respinsă de LGBT Olanda). În acest context sunt perfect de acord cu cetăţenii revoltaţi care au pus aceste panouri. O societate sănătoasă nu are nici un motiv să-şi expună copiii la educaţie din partea unei asociaţii de astfel de sceleraţi. Din păcate societatea noastră nu este sănătoasă. E prea multă ură şi prea multă instigare la ură.

  3. Pe bune, asta-i tot ce poţi?

    Ca să clarific, eu nu sunt dintre cei care instigă la ură, sunt dintre cei instigaţi la ură. Deşi ştiu că ura nu duce prea departe, îmi sare muştaru de multe ori. Instigarea la ură se face cu parade gay, credite cu buletinu, retardaţi creatori de opinie şi imagine la televizor, cacofonia reclamelor care încearcă să-mi vândă ceva în orice direcţie mă uit, etc. Caut încă acel echilibru care să-mi permită să nu mai urăsc: o soluţie pentru problemă. Am senzaţia că tu încă nu conştientizezi că există o problemă şi crezi că totul merge strună. Stai cuminte într-o bulă de gânduri prefabricate pe care ţi-au băgat-o bine în cap sute de filme americane, cărţi proaste şi mitinguri de îndoctrinare. Decât aşa, mai bine ură!

    • Eu constientizez ca exista o problema, ba chiar mai multe. Exemplu: ” Instigarea la ură se face cu parade gay” Serios? Mai sunt niste baieti care pe care i-au calcat altii pe bataturi, cozi si mustar: Hitler, KKK, Hutu-Rwanda, Janjaweed in Sudan, etc.
      Presupunerile tale despre mine-ca citesc carti proaste, ca am ganduri prefabricate, ca ma uit la filme americane, nu constituie argumente pentru ceea ce sustii.

      • Da, serios. Paradele gay instigă. Cunosc homosexuali care le consideră o ruşine.
        Că eşti sub imperiul culturii de masă nu este doar o presupunere; o dovedeşti cu jumătăţile de gând pe care le vehiculezi şi cu felul în care, una-două, dai cu Hitleru pe masă. Eşti cam la acelaşi nivel cu moderatorii de pe Fox News, numai că ăia-s conştienţi de ce fac şi sunt plătiţi s-o facă. Tu ai înghiţit atâta propagandă că o faci gratis şi de bună voie.

        Consider însă lăudabilă atitudinea ta. Pentru mine, orice om care se bate gratis pentru ideile în care crede sincer e pe drumul cel bun, indiferent de idei. Sper doar să apucăm să găsim, şi eu şi tu, ideile pentru care merită să lupţi atâta vreme cât va mai putea exista o luptă. Succes!

      • Faptul ca exista un individ parte a unui grup social care se revolta impotriva grupului din care face parte nu il face pe el reprezentativ pentru grup. Hitler era un exemplu intre alte exemple, pe Hitler poti sa-l ignori, ia-le pe celelalte. Diferenta de opinii e buna dar argumentata ceea ce momentan nu vad: fac propaganda? Ok, argumenteaza, altfel oricine poate sari la paruiala…

      • Argumente am tot dat dar văd că eşti imună la ele. Te agăţi tangenţial de câte o frază dar nu răspunzi la nici una dintre criticile mele. Şi totuşi de la un produs al unei fabrici de elite m-aş fi aşteptat să-mi atace măcar una dintre liniile de argumentaţie mai slabe de mai sus. Cred că de fapt problema e că elitele nu prea ies din fabrici şi uzine.

        Elitele se mai formează şi singure fără să ia de-a gata propaganda “liberală” cu nici măcar un vârf de cuţit de sare. Să-ţi explic de ce faci, sau mai bine zis reproduci, propagandă la nivel de conţinut. Nu reuşeşti să tragi linie între toleranţă şi distrugerea programată a conceptului de valoare. Am reuşit să scoatem biserica din şcoli ca s-o înlocuim cu propagandă social-liberală? Chiar nu poţi să remarci ipocrizia? Ca să nu mă citezi din nou în afara contextului voi elabora puţin. Mă bucur că biserica e dată afară din şcoli şi cred că în principiu politica – în sensul larg – de oricare orientare nu are ce căuta la liceu. Nu pentru asta-şi trimit părinţii copiii la liceu. Libertatea nu se regăseşte în programe de manufacturare a consimţământului.

        De ce dicursul tău seamnă a propagandă (de proastă calitate) la nivel formal? Pentru că îţi alegi pe baze emoţionale poziţii pe care le descrii în mod părtinitor şi nerealist. De exemplu trip-ul dubios cu fabrica de elite Coşbuc. Ai uitat cumva gloata de cocalari semi-analfabeţi care a absolvit Coşbucul? Mai mult, ai uitat discursul de absolvire peltic şi simian ţinut de un coleg de-al nostru care n-avea nici un merit decât că mă-sa dona cu găleata bani liceului?! Şi în al doilea rând când am zis că dai cu Hitleru pe masă nu m-am referit la Gigel în speţă ci la un tertip. Era vorba despre lamentabila strategie de a-ţi asocia în mod gratuit antagonistul cu un mare monstru în baza unei paralele şubrede; uită-te la clipu ăsta şi vezi unde te regăseşti ca stil (http://www.youtube.com/watch?v=sIDOvl2X3rY). Şi pe Martin Luther King îl călcau pe nervi multe chestii (vezi discursul de la Michigan în care se declară “proud to be maladjusted”) dar nu ţi-a dat prin cap să-l enumeri şi pe el, nu?

        Până la urmă toţi facem propagandă atâta vreme cât încercăm să-i influenţăm pe alţii în a vedea ceea ce vedem noi. Problema este dacă faci propaganda ta, sau reproduci ca fraierul agenda altora.

  4. Ah, dar eu n-am vazut critici, am vazut doar insulte mai mult sau mai putin directe. De obicei cand faci o critica o formulezi asa: nu sunt de acord cu tine pentru ca 1,2,3…n. In capul meu si in lumea mea o critica nu e formulata: “esti idiot” si nici nu accept o critica o propozitie atat de simpla.
    In alta ordine de idei, de la secolul 19 incoace s-au mai schimbat niste chestii prin lume: statul este o chestiune mai laica, de prin 1960 nu prea se mai vorbeste in termeni de natiuni si valori nationale, pamant, glie si tara. Nu cred ca ideile nimanui vin de pe o insula pustie de unde pentru ca n-am crescut pe sistemul copiilor salbatici, ci am fost socializati in societate unde ni s-au transmis valori, idei pe care le-am acceptat sau impotriva carora ne-am revoltat. Fa un exercitiu de imaginatie: dupa al doilea razboi mondial s-a tot migrat in lume,s-au tot facut enclave de minoritati, se calatoreste din ce in ce mai usor in colturi ale lumii, se interactioneaza interetnic in tot felul de contexte. Sa luam lumea asta asa cum este ea acum sa-i punem inversunarea pentru natiune, limba si valori si vezi ce iese. Ce iese cand segregarea e puternica, ce iese cand fundamentalismul se intalneste cu alt fundamentalism si tot asa…
    Probabil ca ai uitat sa te uiti in jur si probabil ca ai avea nevoie de niste realitate sa vezi cum arata analfabetilor altor licee, sa vezi cum arata profesorii altor licee. Probabil ca nici pentru tine nu era Cosbuc, probabil ca ti-ar fost mai bine intr-un liceu corect, in care se predau adevaruri universale si variante unice ale realitatii. Mie nu.

Leave a Reply

