Miruna Codeanu

Cred in China (si in Africa)

In ca'n viata on November 20, 2012 at 7:08 am

Televiziunea Centrala Chineza a incheiat licitatia pentru spatiul media, stabilind un nou record: 2.5 miliarde$. Licitatia a fost dominata de companiile locale. Dintre jucatorii internationali cel mai mult a cheltuit: Dongfeng Peugeot Citroen Automobile, urmat de Volkswagen si P&G. (sursa: Adage).

De aia cred eu ca, momentan, China nu e un balon de sapun. Ok, se poate ca un procent important de consumatori din US sa prefere “Made in America”, insa, proportional vorbind, America nu are potentialul Chinei. Dar China nu are putere de cumparare. Nu, vremurile s-au schimbat. Cam acum un an, cam pe vremea asta, un american in China povestea ca o data pe luna mai apare un Starbucks si cu fiecare Starbucks care apare in China el stie ca puterea de cumparare creste.Bineinteles cresc si salariile, cresc si costurile productiei in China. Cam de asta, eu cred si in potentialul Africii, dar sa ramanem la China deocamdata.

Imensitatea Chinei nu vine doar din productia ei. Imensitatea Chinei vine din potentialul ei ca piata. O data pe saptamana citesc despre intentiile unei multinationale de a-si consolida pozitia in China: fie prin dezvoltarea sediului din China, fie printr-o uzina de productie. China nu e imensa doar pentru ca produce. China e imensa pentru ca are cui sa vanda, ceea ce, momentan restului lumii ii lipseste. China ne-a demonstrat de multe ori pana acum ca stie Advertising.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: