Miruna Codeanu

Razboiul va fi “liked” and “shared”

In ca'n viata on November 15, 2012 at 7:32 am

Revolutia va fi fost televizata. Razboiul va fi fost televizat. Dar, intr-o zi am obtinut majoritatea ca se termina epoca televiziunilor. Unul catre multi s-a incheiat. Vorbim despre continutul generat de utilizator. Despre post, tweet, RT, comment, like si share.

1991″Furtuna in desert” a fost una dintre primele operatiuni televizate. A urmat “Vulpe in Desert”. Imi aduc aminte promo-ul special de pe Antena 1 pentru breaking-news din operatiune. Dreptul la informare, libertatea presei, misiunea presei de a raspandi informatia. Ei bine, nu. Razboi in direct dar la montaj. Montajul imaginilor furnizate de armata respectand o politica stricta de Relatii Publice. Ei bine, nu, Adelin Petrisor nu se plimba liber printre bombe. Nu, securitatea presei era asigurata de armata. Sansele sa-i cada totusi o bomba in microfon in direct erau mici. Desigur, nu excludem erorile ceea ce inseamna ca existau totusi sanse. Hotelurile in care erau cazati reporterii erau pazite iar in spatele lor se desfasura teatrul de operatiuni.

2009. Mass media asa cum le cunoastem nu vor mai fi la fel. Hashtagurile si revolutia din Moldova. Revoltele de strada din Moldova au fost Retweeted, liked and shared. “Occupy” a fost retweeted, liked and sharedAvem noi mijloace de comunicare-new media. Tirania utilizatorului. Facebook are potential sa devina noul mediu de informare. Va confirm. La inceput mi-a fost twitter sursa de informare. Like CNN, like BBC, like TheEconomist, like AlJazeera si asa deschidem Facebook sa vedem ce se intampla in lume.

2012. Suntem in aproape-unanimitate de acord ca epoca mass media se incheie. Razboiul va fi tweeted, liked and shared. Fazia Gaza. Israel acopera toate canalele new media  in razboiul in ofensiva impotriva Hamas. Purtatorul de cuvant al Fortelor de Aparare Israeliene scrie pe Twitter: “The IDF has begun a widespread campaign on terror sites & operatives in the  Strip, chief among them  & Islamic Jihad targets.” sursa: IDF Twitter.

Youtube: 

IDF (Israelian Defence Forces) detine si un blog unde a promis live update al operatiunilor, o pagina de Facebook, cont de Instagram si cont de Flickr. A venit ziua in care statul invata de la privat. In afara utilizatorilor, retelele de socializare au fost pana acum apanajul companiilor. Companiile au invatat sa foloseasca social media inaintea statului. Pariu ca Social Media Manager de la IDF vine dintr-o companie privata? Social media s-a nascut si a crescut cu utilizatorii. Dupa utilizatori au venit companiile. Si iata, dupa companii, statele. Retelele sociale trebuiau sa monetizeze. Ei bine, Facebook are “promoted content”, adica pauza publicitara intre updateurile noastre. Oare IDF foloseste promoted content? Intre updateurile de la prieteni si promoted content se va intampla razboiul. 2012 nu este epoca PR este epoca social media management.

Adelin Petrisor nu va mai transmite din teatrul de operatiuni dar oare va scrie Piticu despre Fasia Gaza?

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: