Miruna Codeanu

Vom mirosi florile si ne vom umple de bube?

In ca'n viata on November 13, 2012 at 9:47 am

Saptamana trecuta numeroase publicatii au preluat stirea ca Chanel n05 ar putea fi interzis in Uniunea Europeana. Chanel no 5 este unul dintre cele mai populare parfumuri din lume . Formularea parfumului a fost modificata de-a lungul timpului pastrand cateva ingrediente esentiale. In 2019 parfumul ar fi implinit 100 de ani. Va rezista parfumul pe piata pana in 2019?

Uniunea Europeana a identificat 100 de puternici alergeni prezenti in parfumuri. Prin urmarea se iau masuri pentru protejarea cetatenilor. Unul dintre ingrediente numeste moscul de copac unul dintre cei mai puternici alergeni. Moscul este unul dintre ingredientele de baza pentru parfumurile Chanel. Alaturi de rizomul irisului, moscul este in general una dintre notele de baza din foarte multe parfumuri. Originar, moscul era un ingredient de provenienta animala. Cu timpul, a fost inlocuit cu extracte din plante. In prezent, moscul utilizat este ori un compus sintetic ori extras din plante. Uniunea Europeana vorbeste despre cel extras din plante, adica un ingredient natural. Uniunea Europeana va anunta noi restrictii incepand cu ianuarie 2014.  Potentialul alergen exista in cele mai multe substante naturale, va confirm. Cu cat ne mutam mai mult in eprubeta cu atat natura e mai alergena pentru noi. Natura nu e aseptica, natura are microbi, bacterii, adica viata.

Bun, moscul, rizomul de iris si trandafirul au un ridicat potential alergen.  Nu vorbim despre OMG-organismele modificate genetic. Hai sa vorbim despre industria cosmetica.  Sa fi citit ca Uniunea Europeana interzice parabenii? Nu, nu-mi aduc aminte. Dar parabenii sunt dintre cei mai accesibili conservanti iar conservantii fac industria cosmetica posibila. Ati observat probabil pe ambalaje un simbol: recipientul deschis si sub el o cifra si un numar. In traducere libera: cate luni de la deschidere poate fi utilizat produsul. Insemnul este obligatoriu pentru produse care au mai mult de 3 ani termen de valabilitate. 3 ani? Serios? Cu baza apoasa? Serios? Ati lasat vreodata o sticluta cu apa undeva sa vedeti ce i se intampla. Probabil dezvolta viata dar n-as vrea sa stiu.

Intrebarea mea e clasica: da’ de ce? Da’ de ce interzicem ingredientele naturale pentru ca au potential alergen si permitem ingredientele de sinteza chimica. Pentru ca ingredientele naturale sunt din ce in ce mai putine. Pentru ca ingredientele naturale fiind putine sunt scumpe. Dar si pentru ca: devenim intolerenti si alergici la natura. E o chestiune de gust. Ah dar gustul se educa. Eu de exemplu: nu carne (oribil), cateodata am alergii la oua si nu suport laptele natural. Stiu ce inseamna alergiile. Nu mi-a spus nimeni sa nu mananc, nu mi-a spus nimeni sa mananc dar gustul se educa in sensul cel mai propriu: reactiile adverse la consum. Evolutia in sensul ei pur. Stiti voi, eu nu cred in bunatatea statului si a institutiilor lui, dar pe stat il costa mai mult sa ma imbolnavesc decat starea mea de perfecta functionalitate. Mai mult, v-am mai spus eu, motivul pentru ca in aceasta criza economica nu am atins criza alimentara este descoperirea chimiei alimentare.

C’est fini avec la vie, ne mutam in eprubeta? Vom mirosi florile si ne vom umple de bube? Inca nu, inca nu e ireversibil. Inca mai putem. Insa a interzice moscul natural nu e cea mai buna miscare, draga mea Uniune din iubita-mi Europa.

Leave a Reply

