Miruna Codeanu

Campania AdoptUSKids : asa nu

In ca'n viata, espresso on October 29, 2012 at 7:13 am

Campania “Adopt US Kids”. US are aproximativ 400.000 de copii in case de copii, dintre care 115.000 sunt eligibili pentru adoptie. Spoturile campaniei:

Mesajul campaniei: “nu trebuie sa fii perfect pentru a fi un parinte perfect, copiii din casele de copii te vor primi asa cum esti.”

Am vazut primul spot. Am zis nu, nu se poate. Tocmai de la aia care au facut toate filmele alea despre copiii mai nefericiti in familiile adoptive decat in casa de copii. Hai sa le vedem si pe celelalte. Da, acesta este mesajul campaniei: copiii naturali sunt niste rasfatati carora parintii le sufla in fund, pe cand copiii din casele de copii se vor multumi cu un parinte asa cum este el. Desigur, el s-ar putea sa fie: alcoolic, narcoman, cu un comportament violent si lista nu se termina. Chiar si asa, copilul din casa de copii va fi mai fericit cu un parinte decat intr-o casa de copii. Eh na!

Dadada, verificarile, actele necesare, asistentul de la Protectia Sociala, verificarile. Asa si? Copywriterul care a pus asa ceva in cuvinte e printre cei mai cretini de pe planeta, complimente cu tot respectul. Complimente de idiotenie intregii echipe de creatie. Problema voastra e ca sunteti niste idioti. Ca sa nu aruncam insulte neargumentate, sa le demostram. In primul rand, cum am scris mai sus “asa cum esti” poate insemna: alcoolic, narcoman, comportament violent, maniaco-depresiv care nu sunt neaparat niste calitati. In al doilea rand, “te vor accepta asa cum esti” transmite ca pentru un copil adoptat nu trebuie sa incerci sa fii un parinte perfect. In al treilea rand asta ar insemna ca ei, copiii adoptati se vor multumi cu mai putin decat un copil natural. In al patrulea rand s-a gandit cineva dintre idiotii din echipa de creatie ca s-ar putea ca spotul sa fie vazut chiar de copiii din casele de ┬ácopii. Sa va explic ceva idiotilor: nu, nu e un mesaj pozitiv catre copii ala pe care il transmiteti; nu, nu ii face sa suspine cu speranta la visul unei familii fericite.

Imaginea din stanga este din 9/11. Prabusirea Turnurilor Gemene. Nu s-au prabusit doar niste turnuri, au murit si niste oameni. Printul din stanga a fost interzis. De ce? Pentru ca jigneste memoria celor decedati in Turnurile Gemene. La fel, cum spoturile de mai sus jignesc copiii din casele de copii. De ce? Un copil a fost abandonat, da? Ceea ce se traduce prin: n-a fost dorit. Asa ca, hai lansam o campanie nationala prin care sa le spunem copiilor din casele de copii ca ei merita mai putin decat copiii cu parinti si ca oricum ei ar trebui sa se multumeasca cu ceea ce primesc. Da, cam atat de tembeli cred eu ca sunteti.

Dragi advertiseri, daca vi se cere vreodata sa faceti o campanie pentru Oficiul National pentru Adoptii, nu asa.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: