Miruna Codeanu

Multele fete ale offline/online media

In ca'n viata on October 19, 2012 at 7:33 am

Newsweek anunta ca ia in considerare varianta mutarii cu totul in online, ceea ce vrea sa spuna ca Newsweek ar vrea sa renunte la print. Newsweek a inregistrat pierderi de 20 milioane $ anul trecut. Multe publicatii s-au mutat online. Ei spun ca asta nu inseamna moartea printului.

Newsweek se confrunta de ceva vreme cu scaderea veniturilor din vanzarea de spatiu publicitar, ca majoritatea publicatiilor print. Onlinerii se impauneaza ca moare printul, ca onlineul e mai bun. Hai sa nu exageram. Onlinerii au senzatia ca victoria e a lor, ca ei livreaza continut bun si rapid. Pe de o parte ok, de acord, dar  pe o singura parte dintre multele parti. 

Criza si mass media

In 2008 ani s-a declarat criza. Toate companiile s-au repezit la taierea costurilor. Majoritar la taierea bugetelor de marketing, credeti-ma ca stiu. Ceea ce s-a tradus si prin mult mai putine spatii cumparate in media traditionala. Mass media s-au plans de scaderi. Marketerii s-au indreptat catre online. Pentru nisa dar si pentru costuri. In 2008 onlineul era semnificativ mai ieftin decat offlineul, datele mai multe, controlul mai mare. Cu banii de pe cateva spatii publicitare iti permiteai un proiect misteaux in online. Ideal ar fi fost sa renunti la offline, dar de in general s-a luat de la gura offlineului si s-a dus in online. Ceea ce a insemnat mai putini bani pentru media traditionala.

Triumful bloggerului

Bloggerul a inceput sa castige. Bloggerul n-are nevoie de sedinte de redactie daca intra sau nu stirea, n-are nevoie de la aprobari de la redactorul sef. Bloggerul vedea, poza, scria, distribuia. Ceea ce bloggerul publica astazi, aparea maine la televizor si inca se mai intampla. Bloggerul sta pe internet ceea ce face accesul facil. Mai mult, bloggerul oferea informatie pe gratis ceea ce era important pentru consumatorul din criza.

Decaderea printului

O parte din audienta a fugit la blogger, la online. O parte dintre companii a fugit la online si la blogger mai tarziu. Fara audienta si fara bani, printul a devenit Cenusareasa. Printul a devenit uneori subventionat din banii din editiile online. Printul de audienta nationala, printul consumer-good ca sa zic asa a decazut. Printul nisat a rezistat ba chiar mai mult a nascut. Despre asta v-am mai povestit eu aici. Pe scurt, ziceam atunci ca printul trebuie sa se indrepte spre nisa exclusivismului, spre consumatorul nostalgic. Ceea ce avem.

Problema

Newsweek a anuntat ca se va muta in online dar ca accesul la articole se va face pe baza unui abonament. Adica Newsweek va avea continut online platit. Acum, avem asa: consumatorul de presa format de ultimii ani e obisnuit cu accesul gratuit la informatie. Consumatorul de online media nu prea plateste. Pentru consumatorul online, online-ul e de cele mai multe ori gratuit, insa si onlineul are costuri de productie. Introducerea continutului platit va insemna restrictionarea onlineului, deci unde mergem dupa online?

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: