Miruna Codeanu

Despre uraste.ro rational vorbind

In ca'n viata on October 9, 2012 at 6:09 pm

Uraste.ro este campania distribuitorului de suplimente alimentare Secom. Campanie e socanta, dura, rea. E un viral? E. Se scrie despre ea? Se scrie. Sa luam social media. S-a mai scris vreodata atat despre suplimente alimentare in blogofera? Nu, din cate stiu eu nu. Ati mai vazut atatea share-uri la campanii pentru suplimente alimentare? Eu nu.

In lume:

 In Statele Unite ale Americii(ale despre care credem sunt sursa raului pe pamant) se vorbeste despre demonstrarea proprietatilor sustinute in promovarea cosmeticelor si a suplimentelor alimentare. Mai timid se vorbeste si in Europa. In ceea ce priveste etichetarea si promovarea suplimentelor alimentare exista o legislatie europeana  valabila si in Romania-ca stat membru al Uniunii Europene. Legile Romaniei pot fi mai restrictive dar nu mai largi, Romania avand dreptul de a aplica restrictii suplimentare.

In Romania

In Romania institutul care emite aprobarea pentru forma finala a suplimentelor alimentare este Institutul de Bioresurse Alimentare. Institutul face analizele pentru compozitia suplimentelor si emite aprobarea pentru comercializarea acestora. Pe suplimentele alimentare trebuie sa existe numarul dosarului de la Institutul de Bioresurse Alimentare. In Romania, legislatia prevede ca suplimentele alimentare nu se pot recomanda ca tratament al bolilor specifice, putand doar ameliora simptomele. Bun sau rau, este legislatia din Romania. Alzheimer si autismul sunt afectiuni extrem de grave, boli specifice pentru care exista un diagnostic. Suplimentele alimentare asadar nu pot pretinde ca vindeca aceste boli.

Pe de alta parte…

Pe de alta parte exista industria farmaceutica. Despre industria farmaceutica se poveste ca este a doua industrie din lume dupa industria petroliera, caci de n-ar fi nu s-ar povesti. Scandalurile si controversele din industria farmaceutica sunt numeroase si frecvente. Se vorbeste despre medicamente placebo, despre experimente, despre mita. Recenta, o campanie a rechemat mii de doze de steroizi pentru ca se banuieste ca ar fi fost infectate cu virusul care provoaca meningita. S-au inregistrat cazuri de deces.

Dar…

Alzheimerul si autismul sunt boli grave, serioase, subiecte sensibile. Medicina traditionala a decazut din drepturi in fata medicinei stiintifice, desi exista studii care atesta efectele benefice ale unor suplimente alimentare. Experimente la fel de serioase ca cele medicale doar ca in locul compusilor chimice se folosesc extracte naturale. Medicamentele au efect imediat, spre deosebire de suplimentele alimentare cu efect pe termen lung. Efectul imediat arunca sub uitare efectele adverse pentru ca nu conteaza ce ti se intampla peste 20 ani atat timp cat acum te simti mai bine.

Rational vorbind

Bolile cu raspandire imediat, cu manifestari grave au nevoie de tratament agresiv, ceea ce inseamna medicamentie.  In medicina preventiva, in intarirea sistemului imunitar si in refacere suplimentele alimentare functioneaza. O spun studiile si miile de ani dar ultimii 50 de ani ne-au facut mai destepti. Rational vorbind nu poti trata alzheimerul, cancerul si tumoarea cu plante pe care uiti sa le consumi. La fel de rational vorbind, ti se poate demonstra ca incidenta cancerului e mai mica atunci cand..sau ca recuperarea de dupa e mai rapida si mai spectaculoasa cand consumi… Si mai rational vorbind, din punctul de vedere al companiei e bine sa te feresti de utilizarea mesajelor: “vindeca alzheimerul” pentru ca te-ai putea trezi cu niste provocari-procese. Hai, face cineva tratamentul si ii da in judecata pentru ca nu s-a vindecat?

Deci…

Campania Secom nu e o criza de imagine pentru companie. E o criza de imagine asumata. Uneori, in relatiile publice ti se recomanda sa taci, sa observi si sa mai taci putin. Campania Secom are vizibilitate. Mesajul campaniei Secom este contestabil din punct de vedere legal, trebuie verificata atestarea produsului, eticheta. Dar, sa nu uitam sa ne folosim ratiunea!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: