Miruna Codeanu

Walmartul nostru

In ca'n viata on July 11, 2012 at 6:01 am

Mega Image. Supermarket cu preturi mici tot timpul anului. Preturi mici tot timpul.  Adica pozitionare.

Luam o zona oarecare, de exemplu a mea. Mega Image la intersectia Vitan-Mihai Bravu, Mega Image pe Crivatului, Mega Image in Mall Vitan, Mega Image la piata Vitan. 1500m, 4 magazine. Un magazin la aproximativ 400m. Distributie: de la excelenta spre extraordinara. Mega Image supravietuieste crizei si se extinde constant. Constant si mult.

Branduri proprii: Delhaize, 365, BIO, Care, Eco, Le Boucher si Gusturi Romanesti.

Walmart: In fiecare zi preturi mici-pozitionare. Walmart supercenter. Walmart discount store. Walmart neighbourhood markets. Walmart Express Stores. Walmart devine in US substantiv comun. S-a nascut o data cu suburbia. Se vorbeste despre moartea suburbiei, dar nu despre moartea Walmart. Criza Walmart? Da, dar nu moarte.

Walmart se pozitioneaza in sfera proximitatii si a preturilor mici de 50 de ani. (La multi ani Walmart). Mega Image este unul dintre primele supermarketuri intrate pe piata romaneasca. Mega Image are 17 de ani de prezenta pe piata romaneasca, cu o perioada de declin la activ.

Mega Image este unul dintre primii retaileri prezenti pe piata romaneasca. Primul fusese La Fourmi. La Fourmi nu mai exista intre timp fiind preluate de Delhaize Group, adica Mega Image. Mega Image a avut si el perioada de declin: perioada pozitionarii “fresh”. De cand a trecut la “preturi mici tot timpul anului” pare sa ii mearga bine. E strategie de marketing american. Da. Nu e “facutul frumos” european, e lupta pe reduceri si promotii. De la americani.

De ce merge Mega Image? S-au pozitionat cu preturi mici mereu dar in acelasi timp au specialitati nationale si produse Chocolat. S-au extins pana acolo unde Mega Image nu mai poate fi evitat. Proximitate adica. Ce e de invatat? E de invatat ca e criza. Da da da, iar e criza. E criza si facutul de minunat de frumos pe piata retailerilor nu incape. Lupta e pe preturi si proximitate, insotite de un buget consistent de marketing. Va continua sa creasca Mega Image? Da. In detrimentul hipermarketurilor. Pana cand? Cel putin pana la sfarsitul crizei si mai e mult pana departe.

Walmartul n-o duce bine. Traficul a scazut si dupa el si vanzarile; cam de 3 ani incoace. Si-a schimbat identitatea. De la “tot timpul preturi mici” la “economiseste bani. Traieste mai bine.” Prin 2003-2004 Walmart, pe atunci Wal-mart crestea si tot crestea. De atunci, in 2008 a fost declarata criza, iar din 2009 Walmart tot scade.  Suntem noi in perioada in care Walmart creste si ne asteapta perioada de criza a Walmartului?

Ati auzit de la unii, de la altii ca in Romania nu e criza. Cred ca v-am spus si eu. Nu, nu e. Eu stiu povesti despre criza. Despre echivalenta intre kilogramul de faina si kilogramul de bani. Romania nu e in criza reala, e intr-o stare de semi-criza. Nu suntem in crestere dar nici in criza. Suntem intr-o letargie. Ne asteapta criza reala? Ar fi niste semne ca da. Intre timp noi continuam sa ne pieptanam si sa ne uitam la circ. Si desigur, despre masurile de sufocare a afacerilor si productiei numai de bine!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: