Miruna Codeanu

Mana intinsa si povestea

In ca'n viata on June 19, 2012 at 6:46 am

V-am povestit eu despre cum e o lume fara magie  . V-am povestit luand practic partea spanului. Stiti ce, si eroii se mai inselau cateodata. Si Harap Alb a crezut despre span ca are nevoie de ajutor. Andreea va povesteste despre spanul din poveste: Chiar a fost teapa! .

Si eu si Andreea am fost abordate de o tipa a carei fotografie o gasiti la ea pe blog. O mana intinsa care spune o poveste. Povestea e asa: vorbeste engleza, a fost jefuita, e insulino-dependenta si are nevoie de bani. Tremura, aproape plange si ii face rau soarele fiind insulino-dependenta.  Dar de fapt: e un discurs pe care il foloseste pentru a face rost de bani. Sau de fapt: e trimisa de prieteni pentru ca e convingatoare pentru a face rost de bani pentru substante diverse.

Sincer, ieri m-am cam suparat. Am zis: da, e ca in Dogville si stiam. Cand am intins mana dupa portofel in geanta chiar m-am promis daca aflu ca e doar o poveste sa nu ma supar. Dar poate cineva are nevoie. Mana intinsa a spus o poveste a primit un ban? Da. Eu m-am simt eroina 2 minute? Da. E un schimb de fapt? Da: ea mi-a spus o poveste, eu am platit-o.

Daca mi-ar fi spus ca simte ca moare daca nu-si ia o doza i-as fi dat bani? Pentru sinceritate? Nu, nu cred. Nici macar pentru sinceritate, nici pentru curaj. Peste povestea ei pot sa trec. Sunt multe lucruri de pierdut. Ce ma enerveaza? Reactiile. Reactiile astora care au “mirosit”, reactiile astora care sunt destepti. “Ce, voi inca dati bani la cersetori?” Da, ma da. Eu mai dau bani la cersetori. Eu ma simt mai eroina asa. Ma simt eu mai bine sa dau un ou kinder copilului care spala parbrize.  “Ai vazut Filantropica” o intreaba altcineva pe Andreea. Eu am vazut, si? “Sa nu te superi daca unii dintre noi am ras la articolul asta”. Trist.

Ne simtim inselati? Da. Ne simtim mai slabi? Probabil. Dar credem pentru ca vrem. Nu credem pentru ca ne inseala ei. Acceptam schimbul: fa-ma erou si iti dau banii. Doar sa nu ajung sa-mi promit ca nu mai ajut niciodata.  Pentru ca mai sunt multe tarte de facut pentru copii. Pentru ca mai e un adapost pentru copii.

Leave a Reply

