Miruna Codeanu

Vanzarile la romani

In ca'n viata, espresso on June 16, 2012 at 11:18 am

Renovez casa. Pereti, dressing, usi. Ah, usi, sa ne oprim la usi. La inceput am vrut usi cu tot cu toc. Dupa ce mi-au spus ca imi sparg jumatate de perete pentru usile standard ca asa sunt usile lor nu mai vreau toc. Ca nu se poate pervaz pe ambele parti. Ca e peretele prea gros, prea subtire. La a doua vizionare crescusera peretii. Mnu. Pastrez tocul. Vreau doar foaia de usa. Si m-am apucat sa caut usi pe comanda.

Primul pas: sa intreb prieteni, cunostinte: “draga/dragule unde mi-as putea face si usi pe comanda?”. Speram la stiu pe cineva, recomand pe cineva. “Stiu eu pe cineva” zise o cunostinta. Ah ce bine. Si mergem la cineva-ul care face usi. Patronul firmei ca el trebuie sa plece dar vine un coleg. Hai treaca. Vine colegul. Face niste calcule, le reface, dar nu de doua ori la fel. Pe mine cand nu-mi arati alb pe negru de ce atat, si daca pun altceva cum ar fi m-ai pierdut. La mine in cap se lucreaza cu adunare, inmultire impartire cand calculez un pret pe niste dimensiuni. Nu “aproximativ” si cu “aproximativ” si cu “aproximativ” plus “cam asa” ne dau un “cam…”. Mnu. Urmatoarea etapa: sa cautam pe atotputernicul google. 

Pe atotputernicul google gasesc eu cateva rezultate pentru “usi pe comanda”. Fiind absurd de dimineata, ma apuc sa scriu emailuri. Salutarile de rigoare, al doilea rand: “puteti face usi pe comanda? Ma intereseaza doar foaia de usa (fara toc).” blabla, dimensiuni si culoare, eventual modelele de website. In lumea mea asa suna o cerere. Primesc raspunsuri si telefoane. Ah, bun, avem raspunsuri zic eu. O tanti imi raspunde la email cu tot cu indicatiile sefului “contacteaz-o si obtine mai multe informatii”. Ea imi face oferta pe usa cu tot cu toc si montaj, cu dimensiunile golului de perete. Nu. Urmatorul. O tanti. Imi spune ca pe modelul ceausist ei nu fac. Spranceana ridicata: “ia spuneti-mi si mie ce e ala model ceausist, da’ pe modelu’ baroc faceti, ca eu va ascult?”. Imi explica ce intelege prin model ceausist. Mai departe: dar de ce nu va luati si tocuri, ca e carpeala sa puneti numai usi?” Si mai sus spranceana ridicata: “Unu: eu sunt clientul. Doi: e alegerea mea ce vreau sa fac. Trei: va recomand un curs de vanzari si mai discutam. La revedere. ” Pana la urma, am gasit jumatate din ce vreau, urmeaza sa le vad.

Ieri aveam nevoie de terminatiile pentru plinta de la parchet. Niste capacele care se pun sa nu se vada unde e plinta taiat. Sa vizitam magazinele de bricolaj din vecinatate plus depozitele de materiale de constructii. Depozitele de materiale de concurs: “As avea niste dar e cald si nu ma duc pentru atat din depozit”. Desigur, ca nu as mai avea altceva de cumparat si cu atitudinea asta sigur o sa vin la tine. La magazinele de bricolaj, Mr. Bricolaj chiar: “Daaaaa’ de unde ati luat parchetu’?” Tot cu spranceana: “din Bricostore”. Angajatul Mr. Bricolaj: “Duceti-va in Bricostore”. Las ca daca n-ai chef sa vorbesti te pisez eu la cap: “da’ de ce?”. Angajatul: “Ca noi n-avem.” Eu: da’ de ce, sunt diferite? Angajatul: da. Eu: adica, ce e diferit? Angajatul: nu se potrivesc. Eu: da’ de ce? Angajatul: fiecare producator de parchet are propriile accesorii si noi avem un alt tip de parchet. Eu: da, multumesc mult pentru informatii.

Eu zic asa: fiecare detaliu spune ceva despre societate. Ce sa invatam de aici: invatam sa nu ne mai plangem ca nu sunt vanzari. Invatam sa ne trimitem angajatii la cursuri de vanzari. Poate unul de bun simt n-ar strica mai intai. N-am luat, din nefericire, de la turci arta negocierii. Am luat doar tolaneala pe divan.

  1. Buna, am ajuns din om in om pe la tine si am citit mai intai articolul cu tipa cu insulina si urmatorul articol citit a fost acesta despre…usi si parchet. Culmea, fratele meu are o firma de parchet si montat usi sau vanzare de usi, nu mai stiu exact partea cu usile.

    S-ar putea sa te poata ajuta, daca vrei. Imi poti da un mail si ii pasez intrebarile tale.

    Cheerio’
    Cris

Leave a Reply

