Miruna Codeanu

Anul asta am cu cine vota!

In Uncategorized on May 31, 2012 at 6:28 am

Am avut un Bucuresti interbelic. Il chema micul Paris. Era unul dintre putinele orase iluminate electric. Se povesteste despre cartiere cu casute interbelice. Se poveste despre mosii si conace. Ca din povesti. De n-ar fi nu s-ar povesti. A fost ce-a fost si’a fost frumos. Dar…de ce sa nu mai fie?

Votul e un drept. Votul nu e o obligatie. Traim insa intr-o democratie reprezentativa. Atunci, cei alesi de populatie sa ia decizii in numele ei sunt reprezentativi. Adica domnu’ Oprescu “pasarica”, “bai baiatule” e reprezentativ. Adica, domnul Prigoana 3 divorturi la OTV cu pliciul e reprezentativ, adica domnul Piedone sef de sala de restaurant e reprezentativ. O fi pentru voi si sper sa fie la voi acolo daca e.

“Nu votez pentru ca n-am cu cine”. N-ai cu cine? Anuleaza-ti votul. E o optiune, dar exercita-ti dreptul de a vota. Ii mai stii tu p’-aia din ’89 care au crezut in vot. Poate nu-i mai stii, unii au mai si murit. Eh, aia n-au murit ca sa stai tu acasa ca n-ai cu cine vota si dupa aia sa strimbi sistematic din nas.

 Eu anul asta la locale nu-mi anulez votul. Am cu cine vota! E Nicusor Dan. E independent, ONG-ist la “Salvati Bucurestiul” si e unul care ar putea sa ma reprezinte. Are unghiile taiate, nu vorbeste nici cu “pasarica”, nici cu “bai baiatule”, face acordul intre subiect si predicat, nu a dat kilogramul de faina si ulei, nu-mi promite autostrada suspendata, nu-mi promite strazi parfumate.

Nicusor Dan poate sa ma reprezinte. Bucurestiul e un oras european. Bucurestiul nu e in Beijingul cu autostrazi suspendate. Bucurestiul nu e New York cu zgarie nori. Bucurestiul e un oras din Europa. Nicusor Dan e, cred, singurul candidat la locale unde am regasit ideea care ma reprezinta. Eu, Miruna Codeanu, sunt cetatean european. Nu vreau sa fiu o extensie a Chinei, nu vreau sa fiu in Orient, nu vreau import de cultura americana. Mie imi place in Europa, vreau ca orasul meu sa fie in Europa.

Bucurestiul e un dezastru de oras. Sub dezastru e potential. E potentialul despre care vorbea turistul la Bucuresti, ala al inimii Europei care bate. Da, articolul ala la care am dat toti share si ne-am simtit minunat. Momentan inima asta e spre stop cardiac Chiar e. Arhitectura e haotica. Mizeria continua. Haosul din trafic se extinde. Cainii se inmultesc. Locul cainilor nu e pe strada. Nu asta vrea sa spuna “jungla urbana”. Traficul masinilor trebuie descurajat. Incurajam biciclete, scutere. N-avem multa istorie de conservat dar sa ne placa ce avem. Peste haos nu poti construi alt haos. Imi plac pietele de legume si peste din orasul europene. Cred ca locul legumelor, fructelor, florilor e la piata, nu la mall.

Eu cam asa cred. Cam asa crede si Nicusor Dan. Eu anul asta am cu cine vota!

Leave a Reply

