Miruna Codeanu

Inalta orologerie elvetiana cu caractere chinezesti

In ca'n viata, espresso on April 19, 2012 at 4:17 pm

Image2011: criza implineste 3 ani iar exporturile de ceasuri elvetiene cresc. 55% din exporturile de ceasuri elvetiene se indreapta catre Asia. China devine cea mai mare piata pentru orologeria de lux. Interesul Chinei pentru ceasurile inaltelor case de orologerie de abia incepe.

Baselworld: cel mai mare targ de inalta orologerie si bijuterie de lux, in Elvetia. Baselworld 2012: 40 de ani de existenta al targului.

Image2012: Blancpain, casa de inalta orologerie, aflata in al 3 lea secol de existenta lanseaza primul ceas care imbina calendarul gregorian cu calendarul chinezesc. Cu cateva luni inainte Blancpain lanseaza o editie limitata a modelului Caruso in cinstea anului Dragonului. Caruso este unul dintre primele modelele ale brandului. 

Blancpain: casa de inalta orologerie elvetiana, fondata in 1735. Vorbim de manufactura limitata: cu nu mai mult de 10.000 de ceasuri pe an, fiecare numeratot si inregistrat in jurnalele companiei. Blancpain este unul dintre acele branduri-pentru cunoscatori, indicator de status emblema.

2012: 4 ani de criza. China face achizitie dupa achizitie. V-am mai povestit eu despre mama care innebuneste vanzatorii intreband unde e fabricat orice ce are intentia de a cumpara. China nu e raspunsul pe care il asteapta. Pentru mama Volvo e un lovemark; actionariat chinezesc la conducerea Volvo e maximul de interesant, acolo unde interesant nu e de bine.

Pentru mine manufactura si traditia se fabrica la ea acasa. Ia romaneasca sa plece la Paris dar sa nu se faca la Paris. Beaujolais-ul sa vina de la Paris. Sprezzatura sa vina din Italia.  Castelele sa fie pe Valea Loirei. Exotismul sa vina din Balcani. Ceva pare sa se schimbe. Ceva se schimba de ceva vreme dar nu vedem. Ne-a trebuit o buba sa ne doara.

Cum arata lumea in acest moment? China ne exporta produse de larg consum pe care Statele Unite i-au invatat sa le fabrice. China importa din Europa traditie pe care o traduce si o adapteaza. Miscare de business buna pentru companiile europene sa se traduca si sa se adapteze pentru piata din China? Da, foarte. Cum ramane cu Europa? Europa e continentul batran, inca viu. China se naste. Vremuri interesante? Foarte.

Ma uit prin oras si vad ca rasar panouri pentru promovarea turismului in China. Deschid emailul: newsletter de la Tarom. O noua destinatie: Wuhan. Unde? In China. Deschid o revista de business: China a mai facut niste achizitii. China devine un model, model de capitalism. Chinezii muncesc de la rasarit la apus pentru a-si castiga stilul de viata occidental. Chinezii pregatesc un nou avion invizibil de lupta. Chinezii nu viseaza la vacanta. China are PR bun. Mai stiti ca va spuneam eu mai demult ca centrul lumii se muta? Deocamdata se muta luminile, pe China.

Inalta orologerie elvetiana cu calendar si caractere chinezesti. Lumea se schimba. Problema ar fi ca mie imi place traditia, ca imi place inalt orologerie elvetiana europeana, imi plac vacantele, imi plac vinurile vechi, imi plac manufacturile si n-as vedea placute bilingve in chineza la Sapanta. Cea mai mare problema e ca vorbesc deja cu un fel de nostalgie despre Europa batrana, dar mai mult de atat mi se implinesc profetiile despre ordinea lumii de obicei…

Advertisements
  1. Ti se cam, sa stii!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: