Miruna Codeanu

Ghiseul.ro episodul 2

In Uncategorized on March 6, 2012 at 7:40 am

Cum v-am povestit si ieri, eu fac mancarici, purici si paduchi cand aud de contactul cu vreun reprezentant al statului care sta la ghiseu. Prefer sa calc 100 de camasi decat sa ma duc la vreun ghiseu, calcatul camasilor fiind un fel de cazan cu cea mai incinsa smoala pentru mine. Cum va povesteam, i-am intrebat pe cei de la DITL3 (Directia Impozite si Taxe Locale sector 3): “da’ de ce domne daca aveti plata online sa mai vin la ghiseu sa-mi dati parola si usernameul pentru a plati online?”.

Spre suprinderea mea, spre marea surprindere, mi-au raspuns. Mi-au raspuns un raspuns corect si politicos, care nu motiveaza in niciun fel drumul la ghiseul. Hai sa nu tin secret raspunsul:

“Buna dimineata ,
 
In primul rand as dori sa-mi cer scuze pentru neplacerile create!
Referitor la sistemul de plata on-line prin intermediul portalului “Ghiseul.ro” pot sa va comunic urmatoarele :
Pentru a putea primi credentialul (user si parola ) prima conditie este sa aveti un rol nominal unic in evidentele fiscale ale DITL sector 3 .Dupa aceasta verificare sau realizare a rolului nominal unic vi se elibereaza credentialul numai dupa completarea unei cereri tip la care se ataseaza o copie de pe buletinul solicitantului  .Credentialul se inmaneaza personal deoarece pe baza acestuia se pot efectua plati catre toate institutiile inrolate in sistemul de plati on-line “Ghiseul.ro” , implicit putandu-se afla date cu caracter de secret fiscal . 
Referitor la modalitatile de plata va aduc la cunostinta ca, in momentul in care aveti creat rolul nominal unic puteti efectua plata impozitelor si taxelor catre bugetul local al sectorului 3 prin urmatoarele modalitati :
La ghiseele DITL sector 3 prin plata in numerar sau card bancar
La ghiseele oficiilor postale si agentiilor CEC Bank de pe raza sectorului 3
Prin virament bancar din contul personal
Prin accesarea sistemului de plati on-line “Ghiseul.ro”
Pentru orice alte nelamuriri va stau la dispozitie atat la sediul DITL sector3 cat si prin intermediul postei electronice !
In speranta unei bune colaborari pe viitor va multumesc pentru intelegere !”
Scopul implementarii sistemului de plata online a taxelor si impozitelor e sa ma scuteasca pe mine, contribuabil, de un drum si o coada, da? Ca eu sa pot beneficia de acest sistem trebuie sa ma duc la un ghiseu sa depun o cerere si o copie dupa buletin pentru a mi se elibera datele de acces in sistem. Explicatia oferita: sunt date cu caracter confidential si sunt inmanate direct solicitantului pentru ca pe baza lor se face plata tuturor taxelor si impozitelor. Cum ziceam si ieri, daca, de martisor anul acesta se gandea un admirator sa-mi plateasca taxele si impozitele, ce faceam atunci?
Acceptam explicatia cu datele cu caracter confidential. Presupun ca cei de la DITL3 nu comunica cu cei de la Administratia Financiar si nu stiu despre datele fiscale ale firmelor care se transmit electronic. Desigur, taxele si impozitele mele pe un apartament cu 3 camere, o masina si un loc de parcare sunt mai confidentiale decat ale unei firme cu cifra de afaceri 10 milioane de euro, nu? Desigur, cei care si-ar plati online impozitele nu au acces la un scanner unde isi pot scana buletinul. Desigur, pentru ca tanti Maria care umbla cu copii in punga dupa ea, o sa-si plateasca online taxele si nu stie sa foloseasca un scanner. Si desigur, atunci cand sun la banca si le dau date confidentiale despre mine nu-mi dau date despre card, caci desigur datele bancare despre mine sunt mai putin confidentiale decat taxele si impozitele mele. Desigur, Directiile de Taxe si Impozite nu putea externaliza aceste servicii catre un call center.

Nu, nu-mi multumiti pentru intelegere; nu o am pentru un stat care pretinde peste 70 % taxe doar din venit, la care mai adauga acciza, acciza, acciza.

Leave a Reply

