Miruna Codeanu

Televiziunile si violenta

In ca'n viata on January 16, 2012 at 7:05 am
Am adormit cu Realitatea/Antena 3 alternativ. De fiecare cand ma uit la tv ma enervez. Inclusiv ieri.  Excludem implicarea politica a detinatorilor televiziunilor. Sa zicem ca nu e, desi e. Singurul indemn la proteste calme l-am vazut online: aici. M-am uitat cam 3 ore legate la tv. N-am auzit moderator care macar sa insinueze ca ar fi mai frumos daca n-ar fi cu violente. Am vazut in schimb numeroase indemnuri la violente intre protestari si jandarmi.

Cum e cu jandarmii. Jandarmul e omul care are un loc de munca: sa fie jandarm. Jandarmul nu e Basescu, nici Boc, nici Udrea. Jandarmul nu e nici coruptia din Romania. Jandarmul nu e nici ministrul Sanatatii. Jandarmul nu e criza mondiala. Cum noi, ceilalti mergem in niste locuri in care depunem o munca pentru care suntem platiti si jandarmul se duce pe strada unde depune o munca pentru care e platit. Jandarmul are un sef de la care primeste ordine. Un fel de obiective cu deadline mai strans. Nu vorbim despre abuz in serviciu.

Televiziunile au oameni raniti, da? Televiziunile sunt socate de turnura violentelor. Televiziunile se tem ca protestele ar fi fost deturnate. Pe un post de televiziune cineva urla la un reprezentant al jandarmeriei cam cum as urla eu la unul care mi-a taiat fata in intersectie. Impresia e ca jandarmii sunt “dusmanul poporului”. Cand lasi impresia asta, stii ce faci? Indemni la proteste impotriva jandarmeriei. Am uitat ca si jandarmii au protestat, nemultumiti. Daca jandarmeria ar fi protestat si ieri ce s-ar fi intamplat cu violentele din piata Unirii? Protestand, jandarmii nu ar fi avut voie sa intervina. Cum ar fi fost? Cum ar fi fost ca aia 2-3 raniti ai televiziunile sa fie mai multi si raniti? N-ar fi mai indicat ca in loc sa transmiti pareri de rau familiilor jurnalistilor raniti sa transmiti apeluri la calm si la proteste pasnice?

Cu instigarea subtextuala a televiziunilor la violente intre jandarmi si protestatari, cu violente exagerate ne ramane sa ne uitam iar din viitor sa ne intrebam: “A fost sau n-a fost?”. Pana sa ne intrebam e vremea crizei. Sa ne uitam ce ne-a dat criza mondiala din anii ’30. Ne-a dat putin fascism, putin genocid. Poate a trecut suficient timp din ’30 pana astazi sa ne uitam mai detasat sa intelegem mecanismele crizei, extremismului si violentelor. D’aia ne strica perspectiva televiziunilor. De aia nu ne-ar strica niste indemn la calm.

Leave a Reply

