Miruna Codeanu

Spre exclusivism cu printul inainte!

In ca'n viata, espresso on January 4, 2012 at 7:56 pm

A murit sau n-a murit?

“Printul a murit! Printul n-a murit, traiasca printul! Ba printul a murit, traiasca online-ul!” Si uite asa se duce conversatia intre online si print. Un fel de “ba pe-a matii” printul catre online si onlineul catre print “e-matii vrei sa zici”. Teoretic obiectiv si practic subiectiv observatorii zic ca printul moare. Practic, sunt cam toti de acord: publicatiile au editii online, altele s-au mutat doar pe online, editorii se plang ca nu se vinde cartea, vanzarile Kindle cresc, vanzarile Amazon de e-bookuri cresc si tot asa pana departe. 

Eu cred ca…

In ograda proprie. Daca vreau stire, deschid feedurile. Daca imi iau campii si o cafea in mana la o masa vreau un print. Campii si o cafea se intampla insa atunci cand nu vrea sa stiu despre dezastrul ecologic din Ungaria, nici despre disparitia democratiei la ei, nici despre contracandidatul lui Obama, nici despre continuarea crizei. E atunci cand as vrea sa aflu ce viseaza domnul care deseneaza curbele pentru BMW, ce hotel de designer se mai pregateste, ce carti ilustrate mai apar. “Cu multe poze” si cuvinte frumoase. Cam asa pentru segmentul presa print.  In ograda altuia e de fapt sacosa altuia. La altii ne uitam la cumparaturi. Valoarea atribuita unui lucru se masoara in bani. Mai platesc oamenii pentru reviste? Da. Mai platesc oamenii pentru ziare? Nu, nu prea. Dar pentru carti? Ei bine, pentru carti se mai plateste, unde subliniem “se mai” cu valoarea “inca se mai”.    Cartea e in continuare asociata cu “sa ne bucuram de…”, adica leisure. 

De fapt…cu printul inainte!

Mai obiectiv vorbind vedem ca printul n-a murit. Printul are viitor. Daca viitorul printului e bucuria. Revista si cartea sunt si din aceleasi povesti cu “dolce far niente” si  “savoire vivre”. E povestea omului care se bucura de “pour les connaisseurs”. De fapt e publicul “facutului de mana”. Dada, v-am mai zis e omul hiperconsumerismului. Ce sa faca printul? Sa accepte bucuros ca poate exploata “nostalgia”, unde “nostalgia” e sentimentul minunat care vinde. Unde sa se duca printul? Printul sa se duca catre exclusivism. E nisa de care se poate bucura. Lumea ilustrata de Ágnes Keszeg, lumea basmelor Camilla Morton ilustrate de Manolo Blahnik, Lacroix, lumea fotografiilor balurilor din Bals, lumea printeselor lui Philippe Lechermeier. Viitorul printului e frumos in sensul de baza al cuvantului frumos. A propos ati observat ca nu prea mai folosim “frumos”, “minunat” in sensul propriu? Ei bine, printul are un viitor de fat frumos, din povesti pour les connaisseurs.

Advertisements
  1. […] onlineul a nascut proiecte care au trecut din online la print. Despre asta v-am mai povestit eu aici. Pe scurt, ziceam atunci ca printul trebuie sa se indrepte spre nisa exclusivismului, spre […]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: