Miruna Codeanu

Hai branduri romanesti in 2012!

In ca'n viata on January 1, 2012 at 8:30 pm

E 1 ianuarie si daca tot se spune ca activitatile de astazi vor fi activitatile de peste an, o postare pe blog nu strica; poate poate si doar doar o fi un an cu mai multe postari. Am terminat cu “hai ca se poate”, asa sa si incepem!

Sunt abonata la coolhunter si similare. Imi cumpar Forbes, Business Magazin, Elle, Esquire si-or mai fi cateva in functie de titlurile de pe coperta. Incerc sa vad la ce ne uitam cu ochi umezi. Dupa cel putin 3 ani de criza, piata de lux rezista. De afaceri cu target in masa care n-o duc bine auzim. De afaceri de lux care sa n-o duca bine am auzit? PR-ul isi face treaba dar un colaps al unui business de lux ar fi demn de prima pagina.

Dar nu, nu auzim. S-or fi vandut mai putini Louboutini de 3 incoace, mai putine Hermesuri? Colaborarilor designerilor cu producatorii sunt din ce in ce mai numoase. Creioane colorate de designer, sticla de apa de designer, hoteluri de designer din ce in ce mai multe. Romania e consumatoare de lux. Romania e un target bun pentru lux. Se mai deschide un boutique de branduri, un maison, o reprezentanta a unui producator auto de lux, un quelquechose.

De cativa ani incoace avem branduri locale, le punem fundita de Craciun, le facem bilanturi, le votam si le organizam in topuri. Avem branduri ale caror campanii de marketing castiga premii internationale. Avem si designeri. Designeri care castiga si ei premii internationale. In Romania fuziunea dintre producator si designer nu prea exista inca, mai clar, lipseste cu desavarsire. Exista solutii, doua la numar le vad eu.

Solutia numarul unu: luam designerii de succes romani si luam brandurile romanesti. Astfel incat ar putea rezulta: o sticla de apa plata Aqua Carpatica design by Agnes Toma, o lenjerie Trainica design by Botezatu, ambalajul Rom design by Zina Dumitrescu.

Solutia numarul doi: Recenta colectie 100%.ro s-a bucurat de succes, da? Avem mestesugari pe care ii iubeste o lume intreaga, da? Sa zicem ca suntem  Aqua Carpatica. Il rugam pe tanti Mioara care stim ca face niste dantele de mana, o minunatie, si-o rugam sa ne croseteze si noua o imbracaminte pentru sticla de apa, de iarna sa zicem. Sticlei ii atasam o bucata de hartie manuala cu inscriptia: “Crosetat manual de tanti Marioara la lumina calda a lumanarii in muntii X, de unde curge si apa Carpatica”.

As vrea sa niste proiecte cam asa in 2012. As vrea ca se poate. Zic ca se poate toujours! Chiar si la noi! Hai sa incepem anul asa, cu “hei rup” si “hai ca se poate”. Ah, si n-am uitat, as astepta un proiect de automobil electric de la Dacia. Hai, hei rup! Detinatori de branduri romanesti, claditori de branduri romanesti, strategi spuneti de cel putin doua ori pe zi: musai la cafea dimineata si seara inainte de culcare: “hai ca se poate”!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: