Miruna Codeanu

Spatiile publicitare Super Bowl 2012 si lumea

In ca'n viata on November 23, 2011 at 7:25 am

Voi stiti povesti despre criza aia mare? Eu stiu povesti despre criza aia mare din Romania. Criza aia cand se cumpara sacul de faina cu sacul de bani. De multe nu era faina, erau cereale. Dar atunci era vremea in care dintr-un sac de grau scoteai jumatate de sac de faina. Astazi traim vremea in care dintr-un sac de grau scoti doi saci de faina. Criza alimentara reala nu ne paste la colt pentru ca alimentatia poate fi inlocuita.

Prezenti la Super Bowl

Tocmai am aflat cine a cumparat spatiu publicitar in timpul Super Bowl 2012. Companiile cumparatoare de spatiu in Adage: InBev, Audi of America, Best Buy, Cars.com, Century 21, Coca Cola, General Motors, GoDaddy, Hyundai, PepsiCo, Toyota, Volkswagen. Cum stau eu si ma uit mai mult in gol la cafea ma gandesc la un pattern al cumparatorilor de spatiu publicitar. Criza ar fi trebuit sa le dea un anumit comportament. Domenii: bauturi, masini, retail, imobilare si cam atat. Corporatii? Da! Audienta Superbowl e targetul lor. De inteles.

Absenti la Super Bowl

Absenti la Super Bowl? Producatorii de filme. Studiourile de la Hollywood erau mari cumparatori de spatii in timpul Super Bowl. Scad incasarile de la Hollywood? Posibil. Obama s-a uitat spre China acum cateva saptamani, spunandu-i ca ar trebui sa-si asume statutul de Superputere. Am scuturat toti din cap  si am zis: “Ce?”. Cum sa zica presedintele SUA ca tara nu-chiar-prietena e Superputere? Acum cateva luni am dat peste niste asiatici la televizor. Chinezi pare-mi-se. Unul dintre avantajele Superputeri este exportul de cultura. Nu, nu, nu muzica clasica, si regizori obscuri de arta. Hollywood, Bollywood, Lady Gaga, dintr-astea. Reluam: studiourile de la Hollywood nu mai au bugete de Super Bowl si incepe sa creasca numarul productiilor asiatice, indiene, etc, astea toate in contextul care exportul de cultura naste consumatori. Da, exportul de cultura de masa naste consumatori. Experimentele sociologilor zic ca n-ar conta calitatea ci doar repetitivitatea. Daca o asculti pe Gaga de 100 de ori pe zi iti place. Atat. Daca nu-l mai vezi pe domnu’ Bond band Coca-Cola si il vezi pe domnul supererou Wu Jing Hao Tzu band tza ba in 100 de filme trebuie sa bei tza ba.

Lumea

Sa astepteptam licitatia pentru spatiu publicitar la Super Bowl 2013 cand va licita si producatorul bauturii tza ba. Intre timp, InBev, PepsiCo si Coca Cola liciteaza pentru spatiu publicitar la Super Bowl. Un articol din Forbes Romania zicea la un moment dat ca ne paste criza alimentara. Stati linistiti, aceasta criza nu va fi una alimentara. Atat timp cat traim in lumea in care dintr-un sac de grau obtinem doi saci de faina, criza alimentara e improbabila. InBev, PepsiC si Coca vor avea spoturi la Super Bowl 2012.

Ce ar fi avut un succes imens in 2012 la Super Bowl:

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: