Miruna Codeanu

Draga Mos Craciun

In ca'n viata on October 19, 2011 at 11:28 am

Draga Mos Craciun,

Stiu ca te-am batut mult la cap in ultima vreme ba ca vreau un M3, ba noul seria 6 coupe, ba niste sejururi in Italia, ba avion si licenta de zbor, ba iaht, dar Santa dear, m-am razgandit. Scria astazi Pauladespre doua tampenii. Eu o sa scriu doar despre prima, desi si despre a doua are dreptate. Am scris despre comunismul neexploatat si brandul de tara. Ziceam ca putem profita despre reinvierea brandurilor de tara. Da, chiar eu lucrez intr-o companie romaneasca. Da chiar eu am inceput sa promovez un produs despre care nu s-a auzit nimic multa vreme. Da, oamenii se bucura sa auda din nou despre produse despre care nu au mai auzit. Nu doar sa auda, sa le si consume.

Paula ne da de veste ca, de exemplu Textile Dacia se inchide. Mai facem un mall. Nu doar ca nu reinviem branduri si produse din perioada comunismului sau perioada interbelica, le omoram si pe alea pe care le avem. Produsele reinventate n-au fost reinventate cu patronat romanesc: de exemplu Rom, n-a fost branduit pe vremea actionariatului romanesc, Pepsi poate exploata perioada comunista dar n-o face managementu’ romanesc. Probabil, textile Dacia ar fi fost rebranduita si transformata intr-o afacere prea-foarte-profitabila de o alta echipa de management, de un alt actionariat. Stiu, exista motive reale pentru care managementul romanesc nu reuseste sa aiba aceeasi forta ca un grup international care detine dar sunt si scuze. Se poate, dar trebuie sa traiesti in secolul 21. Trebuie sa iti dai seama ca nu mai esti monopol, ca functionezi pe o piata concurentiala, trebuie sa traiesti in prezent si in viitor.

Dar draga Mos Craciun, eu in toate experientele mele masochista, in toti muntii si toate morile de vant cu care m-am luptat cred ca se poate. Asa ca, Draga Mos Craciun, adu-mi mie de Craciun jumatate de industrie romaneasca, le fac eu profitabile, imi motivez eu angajatii, imi reconstruiesc si construiesc eu brandurile, promit. Mos Craciun, se poate. Lasa M3, licenta de pilot, avionul, seria 6 coupe mi le-as lua singura. Asa ca Mos Craciun, ai in stanga un template de scrisoare, tu il completezi cu titlul de proprietate. Sa incepem cu textile Dacia de exemplu, pentru ca pana la urma, la textile la Ikea nu sunt asa multe optiuni.

Leave a Reply

