Miruna Codeanu

Incotro advertisingul?

In ca'n viata, espresso on October 18, 2011 at 7:03 am

Advertising. Ceva ce o mare din generatia mea si-a dorit sa faca pentru ca parea maximul de creativitate. Probabil in anii 2000, advertisingul din Romania avea cam aceiasi aura sociala cam prin America anilor ’60, aia din Mad Men. Era cool. Insa “cool” mi se pare o chestie prea mistica ca sa incerc sa definesc ceva prin ea. Ieri a fost noaptea agentiilor. Ma uit prin jur si imi dau seama ca in publicitatea romaneasca inca exista aura mistica de “cool” pentru creativitate.

Ad Age, Adweek si alte asemenea vorbesc despre neuromarketing si algoritmi. Ceea ce nu prea are a face cu aura creativitatii, nu? In laboratoarele Disney de neuromarketing exista niste oameni care masoara raspunsul la stimuli. Stimuli implicati de marketing. De exemplu, o “masinarie” care masoara zona care atrage ochiul prima data pe un print exista de multa vreme. Exista chiar si in Romania, folosita in special de producatorii de tutun. Altii vorbesc despre algoritmi in advertising. Si tot asa…

In 20 de ani o sa citesc in Ad Age despre nostalgia creativitatii? In 10 ani o sa avem algoritmi care sa inlocuiasca creativii? Intre timp, in Romania, in anul 2011 creativitatea inca exista. Unde se duce advertisingul?

Advertisements
  1. […] Cristina Bazavan Electric lemon Hoinaru Ionut Bunescu Jeanette Kite Bike Laurentiu Buica Mariciu Mirunescu Blog de moldovean […]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: