Miruna Codeanu

Urmatoarea generatie de consumatori

In ca'n viata, espresso on September 27, 2011 at 7:09 am

Pe sistemul “a avea un copil e o decizie” tot povestesc de ceva vreme de copiii din blocul meu: etajul inferior si etajul superior. Etajul inferior: familie tipica pentru societatea romaneasca: 2 parinti, un copil, venituri medii. Prin baie trece un fel de coloana de aerisire/tunel cu tevi/tunel cu gandaci. Coloana a fost bineinteles baricadata la mine pentru a impiedica familiile gandacoase sa tranziteze si apartamentul meu, dar acum stim si cunoastem toti ecoul din baile de apartament. Starea de vegetare in cada e una foarte placuta, daca nu e intrerupta de micile drame ale convietuitorilor de bloc. Cum ar fi: copilul de la etajul inferior: “Maaaaamaaaa! Maaaaamaaaa!” Mama urland: “Sa fie mata a dracu’!” Bun, inca o zi intr-un bloc din Vitan.  La etajul superior: 2 parinti, 2 copii.  Copiii joaca fotbal. Cam cand? Cam oricand, si oricand inseamna chiar oricand. Intr-o frumoasa zi de primavara ma intalnesc cu mama celor 2 copii. Eu: “Nu va suparati, dar nu se joaca fotbal in casa.” – subliniem folosirea pluralui de politete, da? Mama copiiilor: “Auzi, da’ tu nu crezi ca esti cam nesimtita?” Asta e radiografia unei microsocietati de bloc, oameni cu venituri medii, apartament 3 camere, masina personala.

Un articol din Adweek vorbeste sau mai mult scrie despre urmatoarea generatie de consumatori americani: The Next Great American Consumer, il cheama pe frumosul articol. El vorbeste de aparitia unui nou public pe care marketerii nu il luau in considerare pana acum: copiii cu varsta de pana la 3 ani. Cum pot fi target niste copii care de abia articuleaza?  Mai stiti acest spot pentru Durex? Cam asa copiii devin un target absolut minunat…

Sa zicem ca decizia de cumparare o iau totusi parintii. De cele mai multe ori copiii devin indicatori de status dupa nastere. Pentru segmentul de lux, vorbim despre obiecte de designer: de la suzeta, la port bebe, la imbracaminte, la biberon. Desi tindem sa credem ca bebelusii nu au preferinte, stirea e ca ei isi formeaza imagini mentale si pot distinge logouri. Adica de exemplu, s-ar putea ca la 7 luni sa aiba o preferinta pentru biberonul Cars si nu ala cu Barbie. Chiar si eu as avea.

Parintii copiiilor americani declara ca pana la varsta de 2 ani copiii lor au interactionat deja cu un telefon mobil, au vazut filmulete online. Parintii sunt de cele mai multe ori amuzati de copiii care interactioneaza cu tehnologia. Nu e chiar asa strain de modul in care se desfasoara viata si in societatea romaneasca, nu? Sustin in continuare ca influenta majora in tot ce inseamna marketing vine din societatea americana, si de aici export de viata si atitudine.  Un parinte american recunoaste : “Nu sunt de acord cu obiectele imbracate in personaje Disney dar daca imi face viata mai usoara…ok”.

Marea parte a societatii romanesti nu cred ca a invatat sa se opuna inca. Parintele average, nu poate spune inca “nu sunt de acord cu obiectele imbracate in personaje Disney”. Parintele average roman va spune ” imi face viata de parinte mai usoara” . Importam. Nu doar produse, nu doar advertising, lifestyle. Nu v-am spus povestea vecinilor mei parinti doar sa fi incalecat pe-o sa. Ei sunt parinti, sunt consumatori. Consuma si pentru ei si pentru copii. Nu cred ca le-a spus nimeni ca a fi parinte e o chestie fun. A fi parinte nu e o chestie fun iar vecinii mei nu cred ca sunt niste parinti. Nu stiu detalii despre viata vecinilor mei in general si nu stiu daca le-ar fi fost util spotul la Durex, dar stiu ca nu le e usor sa fie parinti si nici nu cred ca se bucura prea mult de statut. Orice le face viata mai usoara…

Peste 10 ani vom avea niste consumatori educati sa raspunda la marketing, nu? Daaaar.. nu stim toti ca reteta de marketing nu functioneaza pentru totdeauna? Nu stim toti ca reteta de marketing toceste consumatorul? Stim ca vom avea un consumator atrenat de marketing. Vom avea si un consumator tocit de marketing. Si atunci, cum va arata marketingul in 10 ani? Noua generatie de top marketing de peste 20 ani vor avea background din neurostiinte? (De ce neurostiinte)

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: