Miruna Codeanu

Ce se fac bloggerii cand se fac mari?

In ca'n viata, espresso on September 14, 2011 at 7:15 am

Jurnalismul e meserie, da? Bloggerismu nu prea suna a meserie. Presa- media veche. Blogul-media noua. Aia de la ziar scriu pentru ca ii plateste cineva dar astia de pe internet de ce scriu? Nu e job si nici meserie cand te apuci de meserie. Mai sa te afli in treaba, mai sa faci pe desteptu’, mai ca ti se pare provocare cum creste bara aia cu numaru’ de vizitatori… si te trezesti bloggeri, cu un badge de gat la o conferinta pe care scrie Nume Prenume si dedesubt blogger. Bineinteles ai putea fi blogger de opinie-generalist sau blogger specialist: beauty, fashion, sport…

Cum citeam eu asa internetu’ am dat peste un articol din Adweek in care se da cu presupusul despre ce-ar vrea bloggerii sa faca cand se fac mari. Cand se face un blogger mare? Asta e relativ si depinde despre tipul de blogger despre care vorbim. Articolul e de fapt un pic de studiu de caz pe industria de fashion. La altii, in industria de fashion exista o comunitate a bloggerilor de fashion. La altii, bloggerii de fashion sunt implicati in industria de fashion ca: design, modele, strategi PR. Cum e la noi? La noi, pe industria de fashion exista o grupare de bloggeri. La noi, implicarea lor ramane de cele mai multe ori la stadiul de invitati ai evenimentelor. La noi, e o comunitate fara a fi comunitate pe partea de beauty blogging. La noi, implicarea lor e de testare, invitati. La noi tot nu e ca la ei.

Studiu meu de caz: imi aduc aminte anul trecut de lansarea colectiei noi a unui designer. Isi luase strateg PR din presa. PRu’ presar i-a asigurat: cateva aparitii in presa scrisa, cateva aparitii pe tva, cateva recenzii si niste invitati nume sonore. Cu razboi sau nu intre media veche si media noua, colaborarea media veche-media noua i-ar mai fi adus: niste invitati bloggeri de fashion cu recenzii post eveniment, niste feedback important, niste acoperire pe social media, ceea ce e de bine si ceea ce  va doresc tuturor in functie de industria in care activati. Bloggerii cand se fac mari (din nou, e relativ cine stabileste cand se fac bloggerii mari) se fac “implicati” in branduri.

De ceva timp tot zic unii mai inteligenti ca altii ca marketingul nu mai vorbeste cu toti, marketingul vorbeste cu fiecare in parte. Astia destepteti au inceput sa zica asta inainte de boom-ul social media. Cand au explodat Facebook si Twitter, cand primii bloggeri au inceput sa aiba mai multi unici decat publicatii respectabili astia inteligenti au devenit cei mai inteligenti. Bloggerii trebuiau mai implicati decat consumatorii. Bloggerii trebuie implicati, fie ca sunt mici sau mari. Daca sunt mari, probabil ii vrei aproape, ii vrei designeri, ii vrei strategi, ii vrei in brand.

La altii stim ce se fac bloggerii cand se fac mari, da’ la noi? Si mai ales…ce-o urma cand bloggerii devin media veche?

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: