Miruna Codeanu

Eu inima Milka, povesti, nostalgii si marmote

In ca'n viata, espresso on September 13, 2011 at 6:56 am

Daca ma intrebati pe mine Milka era un exemplu de “cum se construieste un brand”. Daca nu ma intrebati tot exemplu de cum se construieste un brand era.  Milka intra pe piata romaneasca in 2002. La anu’ avem 10 ani de Milka in Romania.   Se poate spune ca nu mai traim in anii 2000, iar Milka a intrat in anii 2000 pe piata Romaneasca. Au trecut 9 ani, suficienti ani sa avem nostalgia care construieste branduri cand vorbim despre anii 2000 si debutul pe piata romaneasca pentru Milka.

Milka a aparut pe piata in momentul in care Poiana era lider de piata. Fabrica Poiana din Brasov apartinea Kraft din 1994, denumita in anii 2000: “Kraft Jacobs Suschard Romania”. Poiana apare pe piata in 1995 si domina piata pana prin 2005. Printre primele concursuri din Romania. Mai tarziu, concursurile Frutti Fresh. Ambalajul Poiana ascundea o parte razuibila, apoi niste cupoane de trimis si tot asa pana cand s-a terminat. De ce?

Anii 2000 nu erau anii aia cu “Noi in anul 2000 cand nu vom mai fi copii(…) toate visele marete in fapte le vom preschimba”. Nu venise sfarsitul lumii pentru nimeni, dar lumea nu era deloc asa cum trebuia sa fie in anii 2000. 2000 trebuia sa fie un an in care sa fim toti buni, frumosi si bogati. Eram saraci, urati si cam rai. Ne uitam la Bingo, si jucam la Bingo, Bingo era noul FNI dupa ce FNI esuase. Participam la toate promotiile cam in acelasi ritm in care participam acum la toate concursurile pe Facebook, numai ca un concurs nu era un like, era posta, timbre, telefoane. Atunci se instalase Poiana ca lider de piata, lider intr-o piata care iubea concursurile si cumpara sa participe la ele. In 2005 Poiana vindea 10.000 de tone de ciocolata. In 2002 aparuse Milka, iar in 2008 Milka avea 20% din piata de ciocolata devenind lider de piata, inlocuind Poiana.

Milka si-a impus povestile vacutei mov, a impus “dadada, si marmota invelea ciocolata in staniol” in vremea in care nu incepusem sa spunem “dadada, absolut, mai absolut ca vodca”. Intre Milka si Poiana au mai fost, Kandia si Heidi. Kandia exploata cam prima data  ideea ca adultii ar manca ciocolata si asta ar fi o chestie cam sexy: mai stiti spotul: si  spotul celalalt: Dupa aia ne-am prins noi ca sexul vinde si vinde si ciocolata, chiar minunat de bine.

Ce-am invatat pana acum: concursurile nu construiesc un brand, sexul vinde ciocolata dar marmota e irezistibila. E buna tipa de la Kandia dar marmota, marmota care invelea ciocolata in staniol, marmota care marmota care numara bulele si alunele. Tipa buna nu face toata familia sa rada si nu creaza clisee de limbaj, Milka da. Milka nu ne-a spus niciodata sa cumparam. Milka ne-a spus sa spunem multumesc si te iubesc. Milka ne-a trimis la concediu in Alpi. Milka ne-a dat marmota. Nu conteaza ca nu exista marmota, ca niste creativi cam fumati au inceput vacile mov si marmota.

Milka pentru noi e asa: vacile mov crescute in Alpi cresc relaxate pentru ca le fac marmotele masaj, apoi bulele se fac ursii printr-un sistem avansat iar marmotele le numara, tot marmotele numara si alunele iar dupa ce tot numara se apuca se inveleasca ciocolata in staniol. E poveste? Asa se construieste un brand: “vai…mai stii reclama cu marmote si ursu’ la aparat”. Milka a fost printre primele branduri care s-a apucat de mobile marketing. Da, in Romania. Marmota trimitea mesaje unei baze de date in care le ura o zi buna. O zi buna, si-n primu’ magazin dupa Milka sa fie ziua si mai buna. Nostalgia construieste branduri- asa zicea si Don Draper. Don Draper si eu. Povestea e discursul pe care l-as tine eu. Probabil ca nostalgia e in spatele tuturor, dar povestea castiga. Milka e un brand frumos pe care mi l-as dori in online.

Milka, ma aude cineva, hai cu marmota in social media!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: