Miruna Codeanu

Oda eroilor vremurilor noastre

In ca'n viata on March 17, 2011 at 7:37 am

N-aveti toti un vis secret de’a salva lumea? Poate n-aveti. Eu am. V-am mai povestit eu despre caciula cosmonaut… singura caciula acceptata in lumea in care eram eu mica. Caciula de salvat lumea. Apoi spionul care salva lumea. Apoi mi-am institutionalizat dorinta de’a salva ceva si m-am dus intr-o facultate din care voiam sa cobor direct in Africa. Am tot visat sa salvez macro pana cand am gasit o micro lume unde pot sa fiu supererou.  Sa distruga asteroidul, sa salveze oamenii… se leaga cu nevoia de a schimba lumea. 

Lumea e prea mare pentru eroi. Pentru ca lumea a devenit brusc foarte mare nu mai avem eroi durabili. Informatia vine de peste tot si calca totul in picioare. S-au dus povestile nemuritoare. Povestile dureaza maxim o zi. Nimeni nu le retine sa le povesteasca mai departe. Stirea e ceva nou, foarte nou, mereu nou, nu o poveste. E cam poveste da’ e actuala si daca nu e actuala nu ne intereseaza.  In Japonia a fost un cutremur. A urmat un tsunami. Au murit oameni. E urat, adica nu e frumos, dar in Africa mor in fiecare zi 16.000 copii si nu din cauza dezastrelor naturale. Moartea omului civilizat e mai importanta decat moartea omului de la capatul lumii. Africa e inca un capat al lumii. Omul necivilizat e un fel de specie de animal, iti iei altul, se inmultesc repede, nu? Depasind momentul in care eu ma enervez ca Africa nu conteaza, ce se intampla in Japonia e tragic si urat. Depasind si moartea oamenilor, Japonia in acest moment e o amenintare pentru o parte mai mare din populatia Pamantului. Cam toata.

Fukushima: 6 reactoare nucleare. Unul dupa altul cedeaza. Exista un context in care toti putem fi eroii cuiva. In interiorul centralei de la Fukushima exista 200 de oameni care sunt eroi. Si-au castigat numele de “cei 50” pentru ca lucreaza in schimburi de 50. Au ales sa ramana intr-un context in care toata lumea e trimisa departe. Au ales sa ramana fara provizii, au ales sa traiasca pe intuneric, au ales sa conteze. Viata care nu conteaza nu-mi spune nimic. Nu-mi spune nmic somnul, nu-mi spune nimic fuga, nu-mi spune nimic compromisul. Oamenii fericiti nu se obtin din somn, fuga si compromis. Cautare, da. Fuga, nu. Vor fi eroii timpurilor noastre pentru 1 zi, 1 saptamana, dar viata lor va conta si se vor spune povesti. Mai multe despre cei 50. Pentru eroii vremurilor noastre!

Si inca ceva: daca vine sfarsitul lumii sa-l asteptati zambind!

 

Leave a Reply

