Miruna Codeanu

schimba macar…

In ca'n viata on February 15, 2011 at 7:28 am

Schimbarea

Schimbarea e un factor la care oamenii reactioneaza pozitiv, crescandu-si productivitatea. Acum cativa zeci de ani se lua o fabrica. In monotonia ritmului de lucru se introducea o variatie a intensitatii luminii. Concluzia spontana ar fi fost ca lumina creste productivitatea. Concluzia era ca de fapt schimbarea unui factor din mediul inconjurator creste productivitate.

Campania Dedeman

Dedeman are o campanie, nu stiu cat de noua. Ma voi referi la agentia Dedeman ca Dedeman in lipsa numelui.  Stiu doar printurile outdoor, nu stiu de spoturi tv, sau alta forma de manifestare. Toate printurile outdoor zic asa: “blablabla, schimba macar X” unde X egal cu o piesa de mobilier sau obiect sanitar iar blablabla e o propozitie care introduce problema: el lasa apa in baie, ea isi bea cafeaua cu prietenele si lista poate continua. Nu stiu de niciun alt canal de comunicare pentru aceasta campanie dar pe segmentul de spatii publicitare outdoor in speta cam doar panouri, Dedeman a cumparat spatii semnificative.

Capra vecinilor

Vecinii de piata ai lui Dedeman. Pe segmentul de bricolaj avem asa: Praktiker, Bricostore, Mr. Bricolage, Hornbach, Obi, Baumax si Dedeman. Praktiker si Bricostore au avantajul vechimii pe piata. Hornbach este vizibil doar cand deschide un nou magazin si cam atat. Toti sunt axati pe marketing direct. Sistemu dupa care, din pacate inca mai funcitoneaza aceasta piata este: “am vazut la ceilalti, nu facem si noi?”. Daca faci ce face toata lumea, nu te ajuta. Ok, te ajuta putin mai mult decat nimic.  Dedeman cred ca e singurul cu vizibilitate in segmentul asta de piata.

Schimba macar..

Tot timpu’ spun unui anumit segment de yuppies care se plange de mesaje ca ceea ce cred ei nu conteaza absolut deloc. Iar incep: marketingu’, din care face parte si advertisingu’, trebuie sa vanda, sa vanda unui anumit segment. Atat timp cat tu segmentu’ care critica nu e in segment, nu conteaza ce crede segmentu cu opinii critice. Targetul pentru campania asta e cuplul. Cuplul coabitant de cativa ani. Pe el il enerveaza cafelele ei. Pe ea o enerveaza apa din baie, capacul ridicat, hainele aruncate. Probleme e ca ei stau de mult impreuna, si-au descoperit defectele, nu prea si le mai suporta si Dedeman propune solutia: schimbarea ca factor ce creste productivitatea. Da, mi-e clar nu sunt in target, dar de ce cred ca nici targetului nu-i place. Le place oamenilor sa stie ce urata e viata lor de oameni plictisiti care nu prea se mai suporta unul pe celalt? Aaa..nu prea. Daca ma duc eu acum si ti le tin o prelegere colegilor despre vietile lor plictisitoare dintre credeti ca o sa le fiu simpatica. Am niste indoieli foarte serioase cu privire la gradul meu de popularitate printre colegi daca as face asta. De asemenea, colegii mei care se afla in target, n-ar vrea sa auda asta nici de la un brand.

Nu stiu rezultatele campaniei Dedeman, rate de raspuns si awareness. E clar ca Dedeman sta mai bine decat caprele vecinilor: cumpararea de spatii media i-a adus cresterea vizibilitatii. Discursul nu-i asigura insa dragostea consumatorilor. Pe de alta parte Dedeman si-ar putea castiga si atasamentul consumatorilor cu o continuare a campaniei, cu un mesaj pozitiv.

Bonus

Vorba ceea, nu mai stiu exact a cui dar a ramas in folclorul cercului meu social: “mi-a spus niste vorbe si acum mai cred ca erau de dragoste”

C oncluzia

Cuplurile astea carora te adresezi tu, Dedeman, viseaza la copiii lor care ajung mari, viseaza ca vor trai o viata linistita, ca face economii pentru o batranete fara griji, e un public care economiseste, ce-i drept un segment greu de atacat, dar pe care poti sa-l faci sa cheltuiasca spunandu-i ca de fapt face economii. Economiile le face pentru batraneata linistita in timp ce copiii cresc. Dedeman, schimba-te macar pe tine sau macar agentia.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: