Miruna Codeanu

ceva vechi, ceva nou…

In cafea, cappuccino, lumina, maci, roti, val on November 24, 2010 at 9:55 am

am un pariu cu mine: fara compromisuri. compromisul compromite si zic asta de la 16 ani. asta ma face sa spun, sa sustin, sa fac. nu e usor de trait cu piticul asta, dar daca as incerca sa-l omor mi-ar fi si mai greu.

fara compromisuri nu inseamna ca nu ascult alti oameni, ca nu accept alte initiative sau pareri. ba chiar imi plac oamenii care au pareri. aia fara pareri, opinii si reactii isi pot pune mainile pe piept, odihna placuta in continuare. nu, nu-mi place caca de taur (n.a. bull-shit) si nici nu-l livrez altora si nici nu vreau sa-l primesc. cred ca aveam 5 ani cand m-a lovit. eram pe strada cu matusa mea care se plangea de nu stiu ce prieten ca nu il mai suporta.  matusa mea e un om misto de altfel. eu stiam ca nu il mai suporta, mi s-a parut firesc sa il cam ignor. dupa care mi s-a explicat ca nu se face asa, povestea aia cu adultii care isi rezolva probleme si copiii si copiii care nu ar trebui sa se bage. adevarul e ca adultii nu isi rezolva nimic accepta, ascund si acumuleaza frustrari. mai tarziu m-am hotarat ca eu nu o sa traiesc asa. da, am primit de multe ori predica cu “in viata o sa pierzi”. asta e pariul principal.

pariul mai recent zice despre lucruri noi sau lucruri vechi de tot. asta e cu piticul antimonotonie. da, probabil ca majoritatea oamenilor din generatia mea am fobie de monotonie si prefer sa folosesc fraza “obiceiuri mic burgheze”, ma scuzati de pretiozitate. da stiu, toate filmele de la hollywood si revistele de lifestyle feminim au legat invariabil monotonia de casatorie si copii. doar ca monotonia nu se manifesta doar in casatorie, copiii si munca. monotonia se manifesta in orice fel pe care il faci in fiecare zi la fel: in fiecare zi te duci la munca, in fiecare zi iesi cu prietenii, in fiecare zi vezi un film. dupa care urmeaza blazarea, dupa care urmeaza lipsa de reactie, dupa care poti sa-ti pui mainile pe piept si odihna vesnica placuta.

pariul zice asa: ceva nou in fiecare zi. ceva nou poate fi si ceva mai vechi de care iti e dor.  de ce? pentru ca ti-e dor sa faci ceva, sau pentru ca vrei sa faci ce n-ai mai facut. nu, nu trebuie daca nu vrei. e ok sa faci acelasi lucru in fiecare zi, nu detin nicio reteta de viata. asta e pariul meu. aseara am sarit intr-o  balta, aseara m-a trezit si m-am apucat sa sar in pat, dimineata am sarit un gard…

ps: daca e ceva de care nu sufar e supradoza de optimism dar prefer sa fiu om viu.

  1. sa faci o rubrica de dat idei in colt pe blog: ce-am facut azi nou 😀

  2. Daca e ceva ce nu pot sa sufar, e supradoza de optimism. In schimb, imi place pariul tau. 🙂

Leave a Reply

