Miruna Codeanu

streseaza-te!

In ca'n viata, espresso on October 20, 2010 at 8:08 pm

Secolul 21. Traiesti in secolul 21. Secolul vitezei. Faci totul pe fast forward. Te grabesti tot timpul. Nu ai niciodata timp pentru tine. Tot timpul ai giji. Niciodata nu te gandesti la tine. Alergi dintr-un loc in altul. Nu te gandesti doar la tine. Nu ai timp de tine pentru tine.

Te-ai gandit ca ai putea sa mai ai timp pentru tine. Te-ai gandit ca ai putea pur si simplu sa stai fara sa te gandesti la nimic? Fa-ti un card, cumpara o vacanta, cumpara un abonament la sala, ia-ti un card la un club privat, incepe sedinte de yoga, plateste un antrenor personal. Vindeca-te de stress. Fa un masaj antistress, ia-ti o crema antistress, foloseste un ulei antistress, cumpara-ti incaltaminte antistress, fa un curs antistress, ia niste pastile antistress, ascult muzica antistress.

Antistress e USP- unique selling proposition. Pentru vanzator, companie, producator, stressul e modul in care isi marketeaza produseul oferindu-i calitatea unica pe care nu o are alt produs. Cum se procedeaza? Nu exista o nevoie? O facem. Avem o problema. O adancim. Se face mare mare mare. Si apare solutia. Acum oamenii au nevoie de produse antistress. Ei sufera pentru ca sunt stresati. Voi aveti nevoie de bauturi acidulate. Voi aveti nevoie de TV in baie? Aveti nevoie de camere infrarosu pentru masina?

Suntem stresati pentru ca ne uram joburile. Suntem stresati pentru ca de fapt iubitii sau iubitele ne enerveaza. Suntem stresati pentru ca nu ne place masina si vrem alta. Trebuie sa plecam, sa fugim departe, sa mergem intr-o vacanta antistress. Joburile ni le-am ales, iubitele/iubitii ne alegem, masina ne-am ales-o dintre alte masina. Pentru cumparator, stressul e scuza pentru alegeri neasumate.

Eat, pray, love. A nu lasati la indemana oamenilor stressati. Nu am vazut inca, stiu sumarul, stiu plotul, stiu trailerul. Stiu reteta. Fa-ti bagajele, da-ti demisia, si pleaca intr-o vacanta. Pe care o cumperi. Unde consumi.

Eu, imi cumpar produsele antistress din marketing. Poate la un moment o sa marketez un produs antistress. Poate n-ar trebui sa stiti asta. Poate m-am cam plictisit de stress. Sau poate pur simplu imi doresc ca piata asta sa gaseasca alta idee pentru ca scopul marketingului nu e sa faca oamenii nefericiti. Voi aveti lovermarkuri care vin cu lame la pachet?

Advertisements
  1. Există o melodie care exprimă perfect ideea post-ului, e de la Pain of Salvation și se numește Kingdom of Loss.

  2. selling is good dar pe mine ma deranjeaza invazia de stress. mai mult de atat ma enerveaza importul trendurilor societatii americane intr-o tara pe care eu mi-as dori-o macar cu influente europene

  3. Păi, după cum ai subliniat, stresul e un produs de marketing, o parte a rețetei. E ideea perfectă pentru introducerea pe piață a chestiilor anti-stres, fiindcă nimeni nu mai preferă azi să se relaxeze stând sub un pom, citind o carte (dacă da, atunci cartea trebuie să coste cel puțin 50$… eventual să fie Harry Potter sau Twilight).

    Influențele (alea de prost gust, cel puțin) de la americani sunt oarecum naturale în contextul social de azi. Mă gândesc doar la faptul că societatea își schimbă valorile pe zi ce trece, nu a atins încă un punct stabil în sensul ăsta. Și ținând cont că suntem undeva sub 20 de milioane de oameni, mi-e greu să vorbesc de diversitatea valorilor, cum e în State, unde totuși nu-i greu să găsești și lucruri pe care să le asculți, la care să te uiți sau pe care să le citești cu plăcere (insert comics/graphic novels, video games and other forms of decent entertainment here).

    Mai avem de învățat.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: